Nu nog Motueka, morgen Goldenbay! - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Wesley & Barbara - WaarBenJij.nu Nu nog Motueka, morgen Goldenbay! - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Wesley & Barbara - WaarBenJij.nu

Nu nog Motueka, morgen Goldenbay!

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg Wesley & Barbara

25 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Motueka

Hello!

Nog even een verslagje vanuit Motueka...
Na alle foto's te hebben bekeken van onze skydive, was het nog niet de tijd om weltrusten te zeggen. Er moesten nog slingers opgehangen worden, want mn oom werd 50! En ook al is hij dan aan de andere kant van de wereld gaan wonen, dan nog ontkomt hij er niet aan! "Midden in de nacht" de boel versierd, wat een lol kan je daar al mee hebben. Eventjes geslapen, om vervolgens hem om 6 uur 's ochtends te wekken met toeters. Tja, het moet toch wel duidelijk zijn dat we het niet vergeten. Geen leukere manier om de verjaardag te vieren dan gaan kayakken bij The split apple, dit ligt vlak bij het begin van het Abel Tasman Park. Mn vader bij mn oom in de kayak, mn moeder bij mn tante en...ik en wes in een kayak. Na de Ikea kast in elkaar zetten, de volgende grote test. Maar uiteraard kunnen we heerlijk opscheppen en melden dat ik ook geen probleem was. Easy peasy! We hadden goed weer en toch krijg je de natuur weer op een hele andere manier te zien vanaf het water. Je hoort alleenmaar de vogels, ziet het heldere water en de rotsen die hieruit naar boven steken. Zo nu en dan stak een kleine storm op, maar allemaal prima te doen. De gids vertelde ook nog van alles over het gebied, kleine weetjes...hartstikke leuk! Vlak bij waar we gekayakt hebben, ligt het Park cafe, een cafe dat je niet mag overslaan als je in deze buurt bent. Dit cafe is zowel het begin als het eind van het Abel Tasman Park. Je kan dit park in 3-5 dagen helemaal doorwandelen en dit cafe is voor de meesten dan ook het begin en/of het eindpunt. De dag afgesloten met een bbq en met allemaal tevreden gezichtjes naar bed. Lekker geslapen, rustig op gestart en klaar gemaakt voor een mooie wandeltocht, Mount Arthur! De vorige keer werd onze wandeling gestaakt door het weer, maar dit leek (gister 25-10) niet te gaan gebeuren. Goed bepakt en bezakt met de auto erheen en let's go hiking!! Eerste picknickbankje gaf ons de gelegenheid voor een goede lunch, genoeg energie om weer verder te gaan. Je gaat door allerlei stukken natuur, nog een echt bos die daar is ontstaan met prachtige vormen, kleuren en geluiden. Onderweg heb je vele prachtige vergezichten, je weet soms niet waar je moet kijken. Uiteindelijk de top bereikt, allemaal een steen op de hoop erbij kunnen leggen (dit brengt geluk). Om vervolgens ons te verbazen over het uitzicht, we konden over heel Tasman uitkijken...super! En hoe vet is het om in je korte broek, in Oktober (hier dan wel lente) een sneeuwballen gevecht te kunnen houden. Dit soort dingen, bijna ongelovelijk maar zo fantastisch!! De weg terug was wat onstuimiger, maar qua natuur weer heel anders. Na een wandeling van 5 uur vol verbazingen werden we op de weg terug nog even opgehouden door een lekke band. Maar gelukkig hadden we onze handyman Wes bij ons en konden we al snel weer verder. Verder naar huis en daarna meteen door naar Richmond (Nelson) om onze camper op te halen. Wes in de 4x4 auto van Wilfred, ging hem prima af, samen met mn ouders. Papier werk en uitleg over de camper in the pocket en gaan! En om meteen maar even de stoute schoenen aan te doen, de sleutels uit Wes zn handen gepakt en zelf achter het stuur gekropen. Na een tweetal best goede beginnersfoutjes (toch even vergeten naar rechts te kijken en oeps, die rem is een stuk sterker dan gedacht), toch zonder ongelukken ons naar huis weten te brengen. Best een redelijke prestatie, al zeg ik het zelf. Wes weer fijn met beide beentjes op de grond en een leven minder, maar ach...dat komt ook wel weer goed. Vandaag nog een lekker rustig dagje bij de familie. Klein festivalletje bezoeken, misschien nog een keer de koe melken, lekker relaxt en dan morgen onze camper inpakken en gaan! Eerste stop: Goldenbay (ik ben er al eens geweest, maar voor Wes een eerste keer). Wat super dat ik hem al dit moois mag gaan laten zien en dat we hier samen van kunnen en vooral mogen genieten! (hoe gelukkig kan een mens zijn?!)

Jullie zullen het een beetje moeten doen met af en toe een verhaaltje, naar de foto's is het gissen. We hebben beperkt internet/wifi, wat eigenlijk wel super is. Want we zijn met vakantie. Even een (gratis) tip: de plaatsjes of dingen die we doen zijn vaak ook prima te vinden op google. Zo kan je ook een kleine kijk krijgen in onze wereld van nu.

Lieve luitjes, tot een volgende keer.
Groetjes en een knuffel van ons. ByeBye

• 27 Oktober 2014 - 09:49

Corrie En Cees Morsch:

Hai Barbara en Wesley leuk verslag hoor we zien het bijna voor ons, geniet ervan en doe allebei voorzichtig onderweg en zien verdere berichten graag tegemoet groet Corrie en Cees

• 27 Oktober 2014 - 22:18

Barbara EnWes:

Beste Luitjes,
    Zoals gewoonlijk weer enorm genoten van het reisverslag. Alsof wij er zelf bij zijn en net zoveel genieten als jullie.
    Vanmorgen gebeld door Wilfred om ons te bedanken voor het boek van Nederland. Leuk om weer eens contact te hebben met New-Sealand.
    Wat een waaghalserij met jullie luchtsprong, maar ik hoor het Dick al zeggen: Gaan jullie maar,ik zie je straks wel weer!!!
    Wij wensen jullie nog heel veel plezier en geniet van al het moois om jullie heen op de vakantie.
    Doe iedereen van de familie en de kinderen de hartelijke groeten van tanta Bertien en oom Wim.

En Barbara: camper rijden is voor M A N N E N !!!!!!!!!!!!! daaag allemaal en geniet.

• 27 Oktober 2014 - 22:24

Wim Van Der Veer: