Van A'dam, naar Singapore, naar NZ!! - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Wesley & Barbara - WaarBenJij.nu Van A'dam, naar Singapore, naar NZ!! - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Wesley & Barbara - WaarBenJij.nu

Van A'dam, naar Singapore, naar NZ!!

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg Wesley & Barbara

23 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Motueka

Het heeft even wat langer geduurt, maar hier is hij dan...ons tweede verslag. Dit keer vanuit Nieuw Zeeland.

Zondag zijn we op Schiphol door familie uit gezwaaid en aan onze reis begonnen. De eerste 13 uur naar Singapore waren goed te doen. Eenmaal in Singapore aangekomen, koffers op gepikt en met een busje naar het hotel (Hotel Royal). Even een power-slaapje van twee uur gedaan, om vervolgens onszelf op te frissen en de stad in te gaan. Met een goeie 32 graden en een flinke luchtvochtigheid was het voor ons Hollanders even wennen. Even een lunch en toen maar de metro getrotseerd. Als je het eenmaal door hebt, is het een super manier om ergens te komen. Eerste stop, China Town! Vele kraampjes, allerlei soorten gebouwen en uiteraard chinezen. Na een hoop lopen, een tempel bezoeken en regelmatig ons vochtpeil op peil houden...was het wel weer mooi geweest voor China town. Met de benenwagen door naar stop twee, Marina bay Skypark. Inmiddels waren onze voetjes wel redelijk vermoeid, maar ach...we zijn er maar 1,5 dag, dus door! Via een gigantisch winkelcentrum naar het enorme gebouw wat van de buitenkant al enorm indrukwekkend is. Drie pilaren met daarop een soort van schip waar zich een uitkijk plaats bevind en voor hotel gasten een zwemabad etc. Met de lift omhoog om vervolgens met open mond te kijken naar wat er te zien valt. Klein detail: vanaf 225 meter hoogte. Heel Singapore letterlijk aan onze voeten, hoe geweldig is dat!! Na dit allemaal in ons te hebben opgenomen, terug naar benee en even bijkomen. Toen met letterlijke pijn in de voetjes, naar Lau pa Sat (een pleintje midden op een groot kruispunt met allerlei eettentjes) gelopen om daar eens echt cultureel te gaan eten. De eigenaar van het 7 to 8 tentje heeft ons uit eindelijk overgehaald om bij hem te gaan eten. Om 19.00 werd de straat afgezet en konden we heerlijk eten. Hierna opweg naar het hotel (met de metro) om vervolgens moe, maar zeker voldaan in slaap te vallen. Na een goede nachtrust in een prima bedje, op voor dag twee in Singapore. Aangezien Lau pa Sat ons zo goed bevallen was, zijn er maar weer heen gegaan. Dit keer voor een ontbijt, doel van deze dag; little India. Toevallig was get Hindoestaans nieuwjaar, dus we vielen met onze neusjes in de spreekwoordelijke boter. Overal kleuren, bloemen slingers, lampionnen en ga zo maar door. Super om te zien, misschien nog wel leuker dan Chinatown. Onze dag was nu wat korter, want om ongeveer 20.00 moesten we weer op het vliegtuig stappen. Dus weer opfrissen in het hotel, naar het vliegtuig en na 10 (soms wat lang durende uren) eindelijk in Nieuw Zeeland aangekomen!!

Vanuit onze eerste stop Christchurch, een binnenlandse vlucht naar Nelson. Dit is een wat kleiner vliegtuig en je vliegt ook lager dan normaal, dus je kan een hoop zien. Als andere mensen ons hadden gezien, dan zagen ze vier hoofdjes alleenmaar door de ramen naar buiten kijken. Je ziet zoveel en allemaal even indrukwekkend (moet je nagaan, dan ben je nog niets eens geland). Na een kleine drie kwartier vliegen, zagen we de familie staan. Wilfred, Krista en Gijs stonden ons op te wachten (helaas moest Sofie naar school). Wat fantastisch om hun weer een dikke knuffel te kunnen geven! Zo lang niet gezien en toch is het net alsof we elkaar gister nog gesproken hebben. Op de weg naar "huis" een tussenstop bij Jester House (een leuk cafe) voor een drankje. Wat heerlijk om weer in Nieuw-Zeeland te zijn (stiekem een beetje thuiskomen). De rest van die dag kalm aan gedaan, maar zelfs nu was Wesley al enorm onder de indruk (die lach op zn gezicht, onbetaalbaar!). Heerlijk geborreld met z'n alle, lekker gegeten rondom het vuur (buiten) en vroeg naar bed. Wederom weer goed geslapen en bijgekomen. Er was al gesproken (vanuit mij) dat ik toch wel wilde skydiven. Ik kan mezelf niet echt een held noemen, dus hoe vet is het als ik kan zeggen dat ik zoiets gedaan heb (niemand die het geloofd, maar gelukkig hebben we de foto's!). Krista en Wilfred hebben het allebei gedaan en zeiden: dit moet je doen!! Echt zo gaaf! Ik was er vrij zeker van, maar de rest nog niet helemaal. Vaders zei meteen nee, moeders twijfelde en Wes...Tja, als jij gaat, dan ik ook. Krista had de boel geboekt en tot ieders verbazing, moeders ook!! Super tof. Met redelijke stilte naar Motueka (het dorp) gereden, om daar deze actie toch eens echt te gaan beleven. Na een kort filmpje, hadden we alle drie besloten om toch van de grootste hoogte te springen (16,500ft of terwijl 5,5km!!) Tja, als je het doet... Vervolgens onze pakjes aan en nog even wachten. Binnen 20 minuten zaten we op de juiste hoogte en was het zover. De deur ging open, eerst sprongen er nog drie mensen (geheel vrijwillig) uit en toen was ik aan de beurt. Te bizar, je duikelt een goeie 1,5 minuut alle kanten op, vervolgens gaat de paracute open en is het alsof je op wolken sweeft. Wat een uitzicht!! Zoveel en zover kunnen kijken! Na mij ging moeders (ja, echt!) en vervolgens Wes (ook super stoer!). Allemaal veilig geland en alle drie een smile op ons gezicht. Super gaaf en zoals we zeiden: Great way to start NZ!! Met de adrenaline nog door ons lijf, eerst maar eens even bijkomen. Iedereen lekker een hapje gegeten en nog eens nagepraat over wat we toch net even geflikt hadden. Om even een contrast te pakken, lekker richting het Abel Tasman park gegaan en een heerlijke strand wandeling gemaakt. Wel geteld twee mensen op het strand gezien (drukte van jewelste). Daarna even boodschapjes, Wes lekker wat gevoetbald met Gijs en Sofie, vaders aan de kook met Wilfred, Ik de koe melken en moeders lekker ontspannen. Net weer heerlijk gegeten en dan nu eventjes jullie in NL op de hoogte brengen.

Kleine conclusie van deze laatste dagen: optimaal genieten en we weten nog niet eens goed wat er allemaal nog komen gaat. Wat het ook is, we genieten!

ByeBye!!

• 23 Oktober 2014 - 13:38

Gea Hofman:

Geweldig! Wat een belevenis. Knap hoor dat jullie toch allemaal gesprongen zijn. En wat hebben jullie al veel gezien in die paar dagen! Leuk geschreven ook Bar, verborgen talent? Ik ga jullie zeker blijven volgen. Groeten aan je ouders en Wesley en nog heel veel plezier samen. X